Home https://server7.kproxy.com/servlet/redirect.srv/sruj/smyrwpoii/p2/ World https://server7.kproxy.com/servlet/redirect.srv/sruj/smyrwpoii/p2/ Boris Johnson Does Not Need Fox News. He can always count on the Telegraph

Boris Johnson Does Not Need Fox News. He can always count on the Telegraph



There is no television equivalent in the United Kingdom because of rules requiring impartiality and accuracy by broadcasters, especially during election campaigns. Prime Minister Boris Johnson, however, has a major press and an online Daily Telegraph newspaper.
The 164-year-old publication is one of the most important spreadsheets in the UK, widely read in political circles and often cited at the top of television programs. And he has long been an unwavering supporter of the Johnson Conservative Party – in 2015 the newspaper was fined £ 30,000 ($ 38,500) for violating direct marketing rules after urging his readers to email a vote for the party .
Johnson has had close ties to the paper for more than three decades ̵
1; at one point he was making hundreds of thousands of pounds a year, writing a weekly column. He was a correspondent in Brussels between 1989 and 1994, where he often wrote critical of the European Union, sometimes making false statements about the EU's plans to regulate everything from condom sizes to chip flavors, according to the Financial Times.

Both parties work.

Like many in the industry, Telegraph has suffered from a declining readership, but still reaches over 20 million people in print and online per month according to The Measurement Publisher Company. And this is the impetus for Johnson's planned exit from the European Union, backed by Johnson.

Editor Chris Evans recently stated that Brexit is "glossy" for paper and that will help pay subscribers up to 500,000 in 2020, 100,000 more than this year.

"Thank you, Boris, thank you Brexit," Evans told the Society of Editors, according to press newspaper .

Some Telegraph journalists are much less comfortable with his relationship with Johnson and claim that critical coverage of the prime minister is not welcome.

Earlier this month, the newspaper scattered Johnson's column over the top half of its front page, designing it as exclusive to launch the Conservative Party campaign. A quote in a huge column compares Labor Party leader Jeremy Corbin with whom Johnson faces a televised debate Monday – with brutal dictator Joseph Stalin.

British newspapers often give column space for politicians, especially those who align with their professed ideologies, said Professor Charlie Beckett, director of the Polis Brain Trust for Journalism and Society at the London School of Economics.

Scientists say more than the newspaper's views are needed to influence a voter, but Telegraph's close relationship with a sitting prime minister has never been observed in modern British history, Beckett said.

"It certainly stands out as the most enthusiastic, friendly relationship … it's unprecedented," Beckett said, adding that it's unusual for "a politician to have such a strong regular relationship with a newspaper when in office and in power. . "

  How Murdoch & # 39; many suns play on both sides of Brexit

"Chicken feed" salary

Johnson is also former editor of The Spectator, a weekly political and current affairs magazine owned by the same parent company as the Telegraph. He remained in this position until 2005, even after he became a Member of Parliament in 2001.

A successful candidate for mayor of London in 2008 catapulted Johnson to the international scene. Until then, he was writing a simple paid column for the Telegraph, contradicting himself in that position while performing the mayor function. He called the annual salary – at the time 250,000 pounds ($ 321,000) – "chicken feed" and said he had taken some time for the columns because it was "very fast".

Johnson returned to parliament in 2015 and had to give up his paid-party gig when he became United Kingdom foreign secretary in 2016. But he returned it when he resigned from the government two years later and was rewarded by spraying the first page in a telegraph commenting "He is going home".

According to a recent financial disclosure to Parliament, in 2018 he was paid 275,000 pounds ($ 353,000) for approximately "10 hours" of work per month. The magazine stopped paying Johnson when it became prime minister in July, but she continues to publish his writing.

Within the newsroom

his columns and the newspaper's broader support for the Conservative Party leader were not widely accepted in the Telegraph newsroom, current and former CNN Business officials said. Some have doubted paying so much for a public figure while the newspaper has struggled financially in recent years. Others say the newspaper did not make enough use of the link in the form of spoons and exclusives.

Although there is no official act that employees cannot criticize Johnson in their articles and political reporters at Telegraph are respected by their peers, there is an understanding that such stories would not be welcome, multiple sources said. "It's not like a balance sheet," said a former reporter who asked not to be baptized before CNN Business.

"[The leadership] have always bowed to him, they have always assumed rightly or wrongly that readers also bowed to him," adds the former reporter.

A Telegraph spokesman says: "Like other media organizations, we adhere to strict editorial standards. "

Johnson's column caused the Telegraph some headaches. Last year, it triggered a political storm after comparing Muslim women wearing full jackets to" face boxes. "The document has been forced to issue adjustments to its columns several times, including for one published in June claiming that the United Kingdom “will become the largest and most prosperous economy in this hemisphere.” Media regulators decided it was wrong as Johnson extrapolated beyond the timeframes covered by forecast data
  The UK economy has been growing at the slowest annual pace in a decade, as elections begin

Boris Stimulates

Another former Telegraph journalist who deals with Johnson told CNN Business: "There is no is a huge affection for him on a personal level because there are opinions from many people who deal with him that he essentially took the money and didn't actually deliver it. "

" One column a week used enough money to pay for what, five reporters? "He said." Telegraph's continuing history over the last 15 years has been shortened for editorials because the owners insist the company has to reach the profit target. And yet you made it sit in the middle of your budget, that £ 275,000 a year contract for one column a week. "

Johnson was" an important symbol and part of the brand, "the journalist added. but the "Boris push" is a more recent phenomenon.

  Dirt files are being torn down in the UK election campaign. And there is much more to come
Billionaire paper owners David and Frederick Barclay now want to sell after the Telegraph Media Group reported a 94% drop in profits in 2019. [19659046] Steve Bannon, former chief strategist at The White House and former editor of the far-right Breitbart online store, is apparently interested in the purchase. He told rival Times newspaper that he wanted to make Telegraph an "international brand promoting populist nationalism."

It is not clear how serious Banon is to buy. His spokesman declined to comment on the record to CNN Business. But if Banon buys the paper, most likely with the support of other investors, the love with Johnson will probably continue.

In a clip from US director Alison Clayman's documentary on Bannon called "The Brink," Bunnon is shown reading the front page of the Telegraph, boasting "He Returns" while claiming to have been in close contact with Johnson before an important Brexit speech.


Source link